world of mysteries
all the fears, they are back, aren't they?



 
log in
don't hide yourself
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
••  Elfelejtettem a jelszavam!
chatbox
i'll whisper a secret
who's here?
i wanna see your face
Jelenleg 7 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 7 vendég

Nincs


A legtöbb felhasználó (64 fő) Vas. Aug. 14, 2022 11:44 pm-kor volt itt.

new posts
read them every day
Játszótárs kereső
Zhydrun Malgoth
Szomb. Feb. 17, 2018 8:35 pm
Shadowhunters frpg
Aaron Moonroe
Pént. Feb. 16, 2018 3:25 pm
Stivali Italiani
Vendég
Kedd Nov. 07, 2017 2:12 pm
Hell or Heaven
Vendég
Pént. Márc. 10, 2017 12:14 am
Isabell R. Wallis
Isabell R. Wallis
Pént. Jan. 06, 2017 1:50 pm
Cornelia Snow
Cornelia Snow
Pént. Jan. 06, 2017 1:33 pm
Francia negyed
Emma Miller
Hétf. Jan. 02, 2017 10:05 pm

Megosztás

Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down



Zhydrun Malgoth
welcome to my world
Zhydrun Malgoth

► Residence :
New Orleans
► Age :
354
► Total posts :
42

BLOODSUCKER †


TémanyitásTárgy: Re: Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények EmptyVas. Okt. 23, 2016 11:21 pm

Lelkesedés:
Igen, ezt bizony meg kell szerezni, s meg is kell tartani. Ezért kellene majd szerintem az induló kalandról egy bővebb leírást adni, nem csupán annyit, hogy x időpontban indul egy kaland. Egy kis részlet itt, egy kicsi ott, pár rejtélyes, ködös információ, amin gondolkozhat a nép, s máris megmarad a lelkesedés. Smile

Össznépi esemény:
Támogatom ezt a verziót is. Mondjuk én ez alatt értek egy bált, egy fesztivált, ilyesmi rendezvényeket, amin történhetnek ugyan izgalmak, de ez inkább ilyen "ismerkedős" mese lenne, ahol a karakterek csak összejönnek, iszogatnak, beszélgetnek, akár ketten, akár többen... Mesélő leírná a díszletet, a hátteret, egy-két apróbb fordulatot bele (x vámpírhölgyet véletlenül leöntötte a pincér borral, vagy y megjelölt mellett összeesett furcsamód egy pincér és mindenki őt kezdi bámulni). Ide nem szükséges szerintem semmilyen sorrend, semmilyen körök, bárki bárkivel összeállhatna, aztán mehet a party. Very Happy

Veszély:
Ez is kalandfüggő... Sokan a veszélyekkel és izgalmakkal teli kalandokat szeretik, valakik pedig az érzelmektől fűtött, szenvedélyes, sok dialógust átölelő történeteket, ahol inkább van a hangsúly a tájon, a környezeten, a karakter érzésein, mint a pörgős eseményeken. Úgy vélem, hogy egy hosszabb kaland mindkét variációt átölelhetné, ugyanakkor annak sem látom akadályát, ha egy mesélő már az elején meghatározza (ha meg tudja), hogy sok esély van arra, hogy a karaktereket darabokra szedik Very Happy, így az jelentkezzen, aki vállalja az ilyet. Vagy éppen sok romantikára lehet számítani, sok szenvedélyre, tehát mondhatni kicsit meghatározni a kaland stílusát a leírásában.

Sorrend:
Egy bál, s ilyen össznépi esemény esetén nem lenne fontos a sorrend, elvégre a sarokban csevegő páros nem függ a másik sarokban levőktől. Egy "történeti" kaland esetén viszont én szigorúan tartanám a sorrendet (ha egy szálon fut mindenki), nem csak az átláthatóság kedvéért, hanem mert az emberek könnyen lemaradhatnak, s ha valaki nem tud hamar válaszolni, de lenne egy frappáns megoldása egy helyzetre, amin viszont már a többiek s a mesélő is továbbgördült, az eléggé kiábrándító lehet.

Mesélő:
Egyértelmű, hogy egy hosszabb játékba, több karakterrel, csak egy mesélővel vágnék bele, aki egybe fogja az egész kalandot, mondhatni "teljes" hatalommal. Ha ő azt mondja, hogy x emberre ráesett egy fa, akkor x ember ott rohad meg a fa alatt. Very Happy És nem hősködik, hanem megpróbál erre például megoldást találni, feltételes módban. Mintha a mesélő lenne a sors, aki mindent eldönt. Smile Ha minikalandról beszélünk, oda viszont nem feltétlenül fontos a mesélő, hiszen ha két random ember kap egy meghatározott ötletet, azt szerintem könnyedén ki tudják játszani együtt is (ha akarják).

Terjedelem:
Egy hosszabb kalandban is sok fantázia van, illetve egy rövidebben is. Egy hosszabb esetén természetesen inkább a háttérre kell fókuszálni, a kidolgozásnak sokkal mélyebbnek kell lennie, és sokkal több mindent magába kell foglalnia. Egy ilyen lehetetlen, hogy csupán pár hetet öleljen magába, és egy hosszabb kaland esetén az idő is egyre csak nyúlik. Nem feltétlenül attól, mert az emberek megunják, hanem mert meg van (meg lehet) az a kellemes megszokás, hogy nem kell az embernek az egy percnyi szabadidejét "kényszerből" beáldoznia, ha esetleg nagyon nincs ihlete, vagy éppen energiája, hiszen egy ilyen esetén senkit nem hajt általában a tatár, mondhatjuk, hogy egy ilyen kalanddal vállalják azt, hogy a karakter ebben a szálban sokáig el lesz kötelezve. Ebben pedig szerintem semmi rossz nincs, hiszen nem a mennyiség(idő) tesz nagyszerűvé egy mesét, hanem a minőség. Smile Részt vettem talán már egy évnél több időt átölelő mesében is, ami persze a végére belassult, de ugyanolyan jó volt mindenkinek, mint az elején, tapasztalatból mondom. Smile
Ha egy rövidebbről beszélünk, amit szintén nagyon támogatok, lehetőség nyílik a karaktereknek arra, hogy újakat ismerjenek meg, kicsit tovább szőjék ezekkel a tapasztalatokkal a sajátjuk életét anélkül, hogy sokáig el lennének kötelezve. Itt gondolok egy egyszerű "véletlen szemtanúja volt négy ember egy gyilkosságnak" típusú játékra, vagy egy fejvadászatra akár, amit többen végeznek el, tehát ilyen apróbb dolgokra, amik hozzátesznek a karakterekhez.
Szerintem mindkét variációban sok lehetőség van, így ezáltal nem is fontos csupán egyetlen kalandot meghirdetni, futhatna akár egyszerre kettő is (vagy több Very Happy ), egy hosszú, s egy rövid. Utóbbi esetén ha véget ér egy kaland, jöhetne a következő, s így tovább.

Ötlet, egyéb:
Ahogy említettem egy másik topicban, némely történetnek lehetne "jutalma" is akár, amit csupán akkor lehet használni/alkalmazni, ha valaki végigjátszotta a történetet. Ez olyan dolog lenne, amit a karakterek amúgy nem érhetnének el az oldalon. Láthatatlanság gyűrűje, amivel egy órára eltűnik az ember, vagy egy varázsige, amivel fél órára képes a karakter beszélni az állatokkal, esetleg egy zsugorítás főzet receptje, amivel hangyaméretűre lehet összemenni, ilyesmik. Tudom, a boszorkányok sok mindenre képesek, épp ezért kellene olyan jutalom, ami senki számára sem érhető el kalandon kívül. Smile Ez is talán vonzaná az embereket valamennyire. Smile
Végezetül, egy mesélés sosem könnyű dolog, hiszen a karakterekhez is igazodni kell valamennyire, ügyelni arra, hogy a szubjektív vélemény ne kerüljön bele az irományba, meg kell tartani az érdeklődést, kell figyelni minden apró részletre. Egy mese sosem lehet egy oldalú, hiszen a játékosoknak is épp annyit kell beletenni, mint a történet alkotójának. Ha a mesélő nem élvezi, azt hamar észreveszik a többiek. Smile Én már meséltem anno 17 embernek is egyszerre, s minél több a karakter, bizony annál nehezebb az egészet egybefogni, és annál több időt ölel át. Smile Tehát aki mesélésre adja a fejét, nem lesz egyszerű dolga, ugyanakkor az élmény felülmúlhatatlan, mikor az ember azt látja, hogy mindenki örömmel ír a kalandjába, mindenki gondolkozik, mindenki ötletel. Smile Viszont megint hangsúlyozom, hogy bár nagy lehet a kezdeti lelkesedés, de több játékos esetén sok idő minden irományt elolvasni, mindenkire reagálni, s mindenki irományából leszűrni a lényeget, hogy egy újjal gyarapítsuk a történetet. Úgyhogy bárki szánja rá magát a jövőben, annak sok sikert! Smile
Vissza az elejére Go down



Kai Parker
welcome to my world
Kai Parker

► Residence :
in the hell. ☦
► Age :
51
► Total posts :
99

BLOODTHIRSTY HERETIC ☄


TémanyitásTárgy: Re: Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények EmptyVas. Okt. 23, 2016 9:58 pm


  • A pörgős játékokat szeretitek, rövid reagokkal, vagy inkább a lassú, de jobban kidolgozott tartalmú kalandot, ami elhúzódhat hetekig, sőt, tovább is?

Igazából nekem az a meglátásom ezzel kapcsolatosan, hogy mindkét verzióban van valamiféle előny, és egyaránt hátrány is. Tekintetbe véve, hogy az egyik gyorsabban zajlik le, míg a másik lassabban, avagy az először említettben csak maga a lényeg van, de nincs benne az a fajta kidolgozottság, amelyet persze a második variáció ígér.
Természetesen elhatárolódva ettől, nos én amellett szavaznék, hogy egy hosszabb kivitelezésű, de sokkal tovább tartó kaland legyen, ami akár hetekbe is beletelhet, avagy egy-két hónapba, mintsem egy gyorsan összecsapott és rövid írásokból álló akármi.
Szeretem - saját meglátásom szerint -, ha egy történet adja magát. Ha nemcsak maga a szituáció van kidolgozva, és a lényeg van megragadva, hanem maga a környezet kiemelő szerepet kap, és az érzelmek is fontos szerepet játszanak. Gondolok én itt arra, például, hogy egy Halloween-i buliban érezhető legyen a félelem, a feszültség, és az a fajta bonyodalom, amelynek át kell jönnie.



  • Mesélővel vagy anélkül?

Igazából, míg az egyik kötött verziót biztosít a részünkre, nos a másik semleges teret ad, mármint saját magunkon múlik minden. Ha választhatnék, akkor álmomból felkeltve is a mesélőt mondanám. S hogy miért is? Szerintem izgalmasabb, ha körönként ír a mesélő valami újdonságot, valami meghatározót, és valami egyedit, amelyre sem a karakter, de még maga az user sincs felkészülve. Lenyűgöző, ha alkalmazkodni kell egy adott helyzethez, és találni kell rá egy megoldást. Abban a pillanatban tudsz mihez alkalmazkodni, és nemcsak a partnereidre támaszkodhatsz, hanem egy konkrét felépítésre is, miszerint a mesélői szál semmiképpen nem változtatható meg.
Izgalom, váratlanság, és fordulatos játékok... mi kellene még?



  • Egyszerű össznépi esemény, ahol csupán annyi a lényeg, hogy a karaktered kapcsolatba léphessen olyanokkal is, akikkel korábban nem volt esélye?

Nyilván sokat számítanak az újonnan szerzett ismeretségek is, de számomra nem épp feltétlenül szükséges, hogy egyedül csupán csak is kizárólag erre épüljön fel az egész kaland..
Szóval igen, legyen új ismeretség is a láthatáron, de ne erről szóljon a kaland java része, mert az elveszi a kaland igazi értelmét.



  • Vagy izgalmasabb, veszélyesebb játékra vágysz, váratlan fordulatokkal, legfeljebb egy-két játszótárssal, és inkább azt várod ettől, hogy előrelendítsd a karaktered sorsát?

Imádom, imádom, és imádom ezt a meghatározást!!
Legyen izgalom, legyen veszély, legyen élmény, legyen fordulat és folyjon a temérdek vér!
Játékmeghatározás terén, nos azt várom el, hogy a kaland lendítse előre nemcsak a karakterem sorsát, de az egész oldal sorsát is. Legyen valami háttérben zajló terv kivitelezés, avagy akár egy egészen új faj megjelenítése, de esetleg netán érkezzen meg egy új személy, aki lemészárolná a természetfelettieket. Példának okáért a Vámpírnaplókból idéznék, és még hozzá a hatodik évad végéről; tetszett az esküvői sztori, ahogy egy egészként gyűlt össze mindazon személyek köre, akik szükségesek voltak, és épp ilyen váratlanul ért, sőt izgatottan, amikor a nagy-nagy események közepette megjelent Kai, és nemcsak, hogy tönkretett mindent, de megölt személyeket. Tetszett, ahogy a koven megmentette Jossy gyermekeit, és Care-nek adta, avagy hogy Elena el lett zárva egy dobozba, miszerint addig aludjon, míg Bonnie meg nem hal.
Konkrétan kissé túlzásba estem, de szerintem a lényeg tökéletesen átjött. Legyen sorsfordító a kaland! Legyen mindent elsöprő!
Az egy-két, esetleg három játszótársas kivitelezés sem rossz ötlet. Össze vagy zárva valakivel, és valakikkel, aztán pedig csak magatokra számíthattok, de ha netán az elején mindenki egy helyre ír, és csak utána válik külön, nos az sem egy utolsó szempont.



  • Szigorú sorrendben játszott játékok, vagy a bárki bármikor írhat fajta?

Szerintem átláthatóbbá válik minden, ha szigorú sorrendet követeltek meg. Kissé zavaró egyébként, amikor mindenki össze-vissza ír, és átláthatatlan kavalkád keletkezik. Személy szerint én tartanám a sorrendes témát, még ha olykor feszül is a húr emiatt.


  • Egyéb?

Igazából nem egy elvárást, avagy egy ötletet vetnék mostan fel, hanem a segítségemet ajánlanám a részetekre.
Még életemben nem voltam mesélő szerepkörben, de szívesen kipróbálnám egyszer, sőt besegítenék nektek ebben, ha netán úgy gondolnátok, hogy erre szükség van, ugyanis vannak ötleteim, és elképzeléseim is, amelyeket úgymond pluszként tudnék hasznosítani az oldal számára.

Remélem, hogy sikerült megfelelő módon ötleteket adnom, és tanácsolnom a kaland témával kapcsolatosan, bár, ha mégsem, akkor is legalább megpróbáltam, nem de? Very Happy
Vissza az elejére Go down



Admin
welcome to my world
Admin

► Residence :
♔ Depends...
► Age :
12
► Total posts :
182

ADMINISTRATOR ♔


TémanyitásTárgy: Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények EmptyVas. Okt. 23, 2016 8:09 pm




Kalandötletek

Kedves játékosok!

A Visszatérek topicban már most többen említettétek, hogy szeretnétek kalandot, és ez valójában újra és újra visszatérő téma már régóta, hiszen korábban is időről időre jeleztétek felénk, hogy kedvetek lenne egy nagy közös játékhoz. A probléma csak az, hogy a tapasztalat szerint gyakran már az előtt elillan a nagy többség lelkesedése, mielőtt a kaland egyáltalán elkezdődhetne. Éppen ezért arra gondoltunk, csinálunk most egy felmérést, hogy valójában mire is van igény. Mindenki tetszés szerint megoszthatja itt a gondolatait, elképzeléseit, ötleteit, ha lennének, illetve azt, hogy mit szeret, illetve mit vár el egy kalandtól? A pörgős játékokat szeretitek, rövid reagokkal, vagy inkább a lassú, de jobban kidolgozott tartalmú kalandot, ami elhúzódhat hetekig, sőt, tovább is? Mesélővel vagy anélkül? Egyszerű össznépi esemény, ahol csupán annyi a lényeg, hogy a karaktered kapcsolatba léphessen olyanokkal is, akikkel korábban nem volt esélye? Vagy izgalmasabb, veszélyesebb játékra vágysz, váratlan fordulatokkal, legfeljebb egy-két játszótárssal, és inkább azt várod ettől, hogy előrelendítsd a karaktered sorsát? Szigorú sorrendben játszott játékok, vagy a bárki bármikor írhat fajta?

Sokféle kaland lezajlott már az oldalunkon, és kezdetben tényleg nagy sikernek örvendtek, ám az utóbbi időben sajnos nem volt ilyen szerencsénk velük. Ez a felmérés talán segíthet nekünk és nektek is összehozni valamit, ami mindenkinek, vagy legalább a többségnek tetszik és megfelel. A feltett kérdéseken kívül bárki írhat bármit, ami eszébe jut. Hajrá!


A Staff 
Vissza az elejére Go down
https://world-of-mysteries.hungarianforum.com



Ajánlott tartalom
welcome to my world




TémanyitásTárgy: Re: Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények Empty

Vissza az elejére Go down

Kalanddal kapcsolatos ötletek, vélemények

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
world of mysteries :: Szerepjáték A-tól Z-ig :: Hírek-